1ο e-Colloquium Προπτυχιακών & Μεταπτυχιακών Φοιτητών, Υποψήφιων Διδακτόρων & Μεταδιδακτορικών Ερευνητών Γλωσσολογίας

1ο e-Colloquium Προπτυχιακών & Μεταπτυχιακών
Φοιτητών, Υποψήφιων Διδακτόρων & Μεταδιδακτορικών
Ερευνητών Γλωσσολογίας

program e Colloquium May Duth 1

29-30 Μαΐου 2021
Σύνδεσμος Teams: http://bit.ly/eColloquium_May_Duth
Συντονισμός: Ζωή Γαβριηλίδου, Μαρία Μητσιάκη & Θοδωρής Κούκος


 Σάββατο, 29 Μαΐου

10:00-10:15 Έναρξη-Χαιρετισμοί

Προεδρείο: Νίκος Μαθιουδάκης

10:15-11:00 Προσκεκλημένη ομιλήτρια Μαριάννα Κατσογιάννου, Λεξικογραφικοί ορισμοί και περιορισμοί

11:00-11:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση

11:15-11:30 Παιγνιοποίηση στην Ψηφιακή Λεξικογραφία - Gamification in E-Lexicography, Απόστολος Γαρούφος

11:30-11:45 Επιστημονικός και γλωσσικός ακαδημαϊκός γραμματισμός στο Δημοτικό Σχολείο: Σχεδιασμός λημμάτων και δραστηριοτήτων για το Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο (Ε.Λε.Φυ.Σ.), Γραμματία Σίσκου

11:45-12:00 Dictionary look-up processes in electronic monolingual English dictionaries by Greek university students: An eyetracking study, Αντώνης Μυλωνόπουλος

12:00-12:15 Δημιουργία on-line αρχαιοελληνικού - νέου ελληνικού θησαυρού για διδακτικές εφαρμογές, Κική Σαλβερίδου

12:15-12:30 Εκπόνηση λεξικού ελληνικής νοηματικής γλώσσας, Ισιδώρα Δεσποτίδου

12:30-12:45 Σχεδιασμός ενός ψηφιακού λεξικού ποιητικών νεολογισμών: Η περίπτωση του Νίκου Καζαντζάκη, Νίκος Μαθιουδάκης

12:45-13:00 Εννοιολογικές μεταφορές στον Όμηρο: κατασκευάζοντας έναν θησαυρό, Παναγιώτα Λαζάκη

13:00-13:15 Mελέτη της επίδρασης ενός ρητού και ενσωματωμένου προγράμματος εξοικείωσης με το λεξικό στις στρατηγικές χρήσης λεξικού μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Εύη Κωνσταντινίδου

13:15-13:45 Ερωτήσεις-Συζήτηση


 Σάββατο, 29 Μαΐου

Προεδρείο: Ιφιγένεια Δόση

17:00-17:45 Προσκεκλημένος ομιλητής Κωνσταντίνος Πετρογιάννης, Εμπειρίες αγωγής και φροντίδας κατά τη βρεφονηπιακή και πρώτη παιδική ηλικία και γλωσσική ανάπτυξη: Μαθήματα από τη διεθνή έρευνα

17:45-18:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση

18:00-18:15 Ο ρόλος του λεξιλογίου και των επιτελικών λειτουργιών στην ανάπτυξη της ικανότητας ορισμού λέξεων σε παιδιά με και χωρίς Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: Τα πρώτα ευρήματα, Ιφιγένεια Δόση

18:15-18:30 Η ικανότητα ορισμού λέξεων σε παιδιά με δυσλεξία: Μια πειραματική & διδακτική προσέγγιση, Νεκταρία Δημητρακοπούλου

18:30-18:45 Στρατηγικές εκμάθησης γλώσσας μαθητών με δυσλεξία: Μελέτη περίπτωσης, Αθηνά Παπαδοπούλου

18:45-19:00 Πτυχές των πραγματολογικών ικανοτήτων σε ελληνόφωνους μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, Ζωή Ρέστα

19:00-19:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση

19:15-19:30 Η φύση της Μορφοσυντακτικής Καθυστέρησης των παιδιών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, Άννα Μανίκα

19:30-19:45 Αναπαραστάσεις του αυτισμού στον σύγχρονο κινηματογράφο, Νικολέτα Σωτηροπούλου

19:45-20:00 Γραπτός αφηγηματικός λόγος και ορθογραφικά λάθη μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών με δυσλεξία, Βασιλική Μανιάτη

20:00-20:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση


 Κυριακή, 30 Μαΐου

Προεδρείο: Σοφία Αυγέρη

10:00 10:45 Προσκεκλημένη ομιλήτρια Μαρία Ιακώβου, Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

10:45-11:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση

11:00-11:15 Η Γραμματική της Ιστορίας, Ζωή Ιωαννίδου

11:15-11:30 Παραγωγή γραπτού ακαδημαϊκού λόγου από μαθητές της μεικτής τάξης του Δημοτικού Σχολείου: Διαμόρφωση μαθητικού σώματος γραπτών επιχειρηματολογικών κειμένων και ανάλυσή του, Ευρώπη Πουρσανίδου

11:30-11:45 Εισαγωγή διαλεκτόφωνου και ιδιωματικού υλικού στη διδασκαλία και τα αναλυτικά προγράμματα Ιστορίας, πολιτισμικά διαμεσολαβημένη διδασκαλία και πολιτισμικά κατάλληλες καταστάσεις μάθησης, Σοφία Αυγέρη

11:45-12:00 Ο ρόλος της μετασχηματίζουσας μάθησης στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης: Διερεύνηση του μετασχηματισμού οπτικής και των παραδοχών των προϊσταμένων του Δήμου Κομοτηνής αναφορικά με τον ρόλο τους μέσω εκπαίδευσης κατά την ενήλικη ζωή, Αθανάσιος Τσοχατζής

12:00-12:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση

12:15-12:30 Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ) - Open Educational Resources (OER), Λεμονιά Κιοσσέ

12:30-12:45 Σχεδιασμός ψηφιακού διδακτικού υλικού για παραγωγή γραπτού λόγου μέσω της εργοκεντρικής και κοινωνικής μάθησης στο μάθημα της αγγλικής ως ξένης γλώσσας, Μαρία Μίσχου

12:45-13:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση


 Κυριακή, 30 Μαΐου (προπτυχιακοί φοιτητές)

Προεδρείο: Αθανάσιος Τσοχατζής

18:00-18:15 “Όταν η Νηρηίδα έγινε νεράιδα": Προς τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού λεξικού της παρετυμολογίας του εργαστηρίου +ΜορΦωΣη, Ευγενία Καραδημούλα, Αβραάμ Κλωναράς, Κλισίλντα Λουμπόνια

18:15-18:30 "Θα περπατήσω στο stage ως fashion-victim του GNTM": Μια έρευνα της προσαρμογής των δανείων στα σώματα κειμένων, Γιώργος Καζάκος, Αβραάμ Κλωναράς, Παναγιώτα Δαζέλη, Κλισίλντα Λουμπόνια

18:30-18:45 Πόσα δάνεια έχει η φράση “Η άσπρη θάλασσα δίπλα στο σπίτι μού φτιάχνει την ψυχολογία";: Έρευνα με ερωτηματολόγιο του βαθμού γνώσης και αισθητότητας των δανείων της ελληνικής, Νίκη Αγγελακοπούλου, Ελισάβετ Μουμουλίδου, Δήμητρα Ριζούδη, Μαρία Τάπκου, Αναστασία Τελιανίδου

18:45-19:00 Το επίθημα -μα στη ΝΕ, Φανηδώρα Νάνου

19:00-19:15 Το επίθημα -ση στη ΝΕ, Κάρεν Χαναγκιάν

19:15-19:45 Ερωτήσεις-Συζήτηση

19:45-20:00 Δάνεια από τη γερμανική στην ελληνική, Εβελίνα Βαβάτση

20:00-20:15 Δάνεια από την ιταλική στην ελληνική, Βασιλική Γιαπαντζαλή

20:15-20:30 Greek Heritage Language Corpus: Ανάλυση των αποκλίσεων στον προφορικό λόγο ομιλητών της ελληνικής ως γλώσσας πολιτισμικής κληρονομιάς στην Αμερική, Γιώργος Καζάκος

20:30-20:45 Δάνεια από την ισπανική στην ελληνική, Αθανασία Γρόπαλη

20:45-21:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση-Κλείσιμο του eColloquium