1ο e-Colloquium Προπτυχιακών & Μεταπτυχιακών
Φοιτητών, Υποψήφιων Διδακτόρων & Μεταδιδακτορικών
Ερευνητών Γλωσσολογίας
29-30 Μαΐου 2021
Σύνδεσμος Teams: http://bit.ly/eColloquium_May_Duth
Συντονισμός: Ζωή Γαβριηλίδου, Μαρία Μητσιάκη & Θοδωρής Κούκος
Σάββατο, 29 Μαΐου
10:00-10:15 Έναρξη-Χαιρετισμοί
Προεδρείο: Νίκος Μαθιουδάκης
10:15-11:00 Προσκεκλημένη ομιλήτρια Μαριάννα Κατσογιάννου, Λεξικογραφικοί ορισμοί και περιορισμοί
11:00-11:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
11:15-11:30 Παιγνιοποίηση στην Ψηφιακή Λεξικογραφία - Gamification in E-Lexicography, Απόστολος Γαρούφος
11:30-11:45 Επιστημονικός και γλωσσικός ακαδημαϊκός γραμματισμός στο Δημοτικό Σχολείο: Σχεδιασμός λημμάτων και δραστηριοτήτων για το Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο (Ε.Λε.Φυ.Σ.), Γραμματία Σίσκου
11:45-12:00 Dictionary look-up processes in electronic monolingual English dictionaries by Greek university students: An eyetracking study, Αντώνης Μυλωνόπουλος
12:00-12:15 Δημιουργία on-line αρχαιοελληνικού - νέου ελληνικού θησαυρού για διδακτικές εφαρμογές, Κική Σαλβερίδου
12:15-12:30 Εκπόνηση λεξικού ελληνικής νοηματικής γλώσσας, Ισιδώρα Δεσποτίδου
12:30-12:45 Σχεδιασμός ενός ψηφιακού λεξικού ποιητικών νεολογισμών: Η περίπτωση του Νίκου Καζαντζάκη, Νίκος Μαθιουδάκης
12:45-13:00 Εννοιολογικές μεταφορές στον Όμηρο: κατασκευάζοντας έναν θησαυρό, Παναγιώτα Λαζάκη
13:00-13:15 Mελέτη της επίδρασης ενός ρητού και ενσωματωμένου προγράμματος εξοικείωσης με το λεξικό στις στρατηγικές χρήσης λεξικού μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Εύη Κωνσταντινίδου
13:15-13:45 Ερωτήσεις-Συζήτηση
Σάββατο, 29 Μαΐου
Προεδρείο: Ιφιγένεια Δόση
17:00-17:45 Προσκεκλημένος ομιλητής Κωνσταντίνος Πετρογιάννης, Εμπειρίες αγωγής και φροντίδας κατά τη βρεφονηπιακή και πρώτη παιδική ηλικία και γλωσσική ανάπτυξη: Μαθήματα από τη διεθνή έρευνα
17:45-18:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση
18:00-18:15 Ο ρόλος του λεξιλογίου και των επιτελικών λειτουργιών στην ανάπτυξη της ικανότητας ορισμού λέξεων σε παιδιά με και χωρίς Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή: Τα πρώτα ευρήματα, Ιφιγένεια Δόση
18:15-18:30 Η ικανότητα ορισμού λέξεων σε παιδιά με δυσλεξία: Μια πειραματική & διδακτική προσέγγιση, Νεκταρία Δημητρακοπούλου
18:30-18:45 Στρατηγικές εκμάθησης γλώσσας μαθητών με δυσλεξία: Μελέτη περίπτωσης, Αθηνά Παπαδοπούλου
18:45-19:00 Πτυχές των πραγματολογικών ικανοτήτων σε ελληνόφωνους μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, Ζωή Ρέστα
19:00-19:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
19:15-19:30 Η φύση της Μορφοσυντακτικής Καθυστέρησης των παιδιών με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, Άννα Μανίκα
19:30-19:45 Αναπαραστάσεις του αυτισμού στον σύγχρονο κινηματογράφο, Νικολέτα Σωτηροπούλου
19:45-20:00 Γραπτός αφηγηματικός λόγος και ορθογραφικά λάθη μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών με δυσλεξία, Βασιλική Μανιάτη
20:00-20:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
Κυριακή, 30 Μαΐου
Προεδρείο: Σοφία Αυγέρη
10:00 10:45 Προσκεκλημένη ομιλήτρια Μαρία Ιακώβου, Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
10:45-11:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση
11:00-11:15 Η Γραμματική της Ιστορίας, Ζωή Ιωαννίδου
11:15-11:30 Παραγωγή γραπτού ακαδημαϊκού λόγου από μαθητές της μεικτής τάξης του Δημοτικού Σχολείου: Διαμόρφωση μαθητικού σώματος γραπτών επιχειρηματολογικών κειμένων και ανάλυσή του, Ευρώπη Πουρσανίδου
11:30-11:45 Εισαγωγή διαλεκτόφωνου και ιδιωματικού υλικού στη διδασκαλία και τα αναλυτικά προγράμματα Ιστορίας, πολιτισμικά διαμεσολαβημένη διδασκαλία και πολιτισμικά κατάλληλες καταστάσεις μάθησης, Σοφία Αυγέρη
11:45-12:00 Ο ρόλος της μετασχηματίζουσας μάθησης στον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης: Διερεύνηση του μετασχηματισμού οπτικής και των παραδοχών των προϊσταμένων του Δήμου Κομοτηνής αναφορικά με τον ρόλο τους μέσω εκπαίδευσης κατά την ενήλικη ζωή, Αθανάσιος Τσοχατζής
12:00-12:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση
12:15-12:30 Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ) - Open Educational Resources (OER), Λεμονιά Κιοσσέ
12:30-12:45 Σχεδιασμός ψηφιακού διδακτικού υλικού για παραγωγή γραπτού λόγου μέσω της εργοκεντρικής και κοινωνικής μάθησης στο μάθημα της αγγλικής ως ξένης γλώσσας, Μαρία Μίσχου
12:45-13:00 Ερωτήσεις-Συζήτηση
Κυριακή, 30 Μαΐου (προπτυχιακοί φοιτητές)
Προεδρείο: Αθανάσιος Τσοχατζής
18:00-18:15 “Όταν η Νηρηίδα έγινε νεράιδα": Προς τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού λεξικού της παρετυμολογίας του εργαστηρίου +ΜορΦωΣη, Ευγενία Καραδημούλα, Αβραάμ Κλωναράς, Κλισίλντα Λουμπόνια
18:15-18:30 "Θα περπατήσω στο stage ως fashion-victim του GNTM": Μια έρευνα της προσαρμογής των δανείων στα σώματα κειμένων, Γιώργος Καζάκος, Αβραάμ Κλωναράς, Παναγιώτα Δαζέλη, Κλισίλντα Λουμπόνια
18:30-18:45 Πόσα δάνεια έχει η φράση “Η άσπρη θάλασσα δίπλα στο σπίτι μού φτιάχνει την ψυχολογία";: Έρευνα με ερωτηματολόγιο του βαθμού γνώσης και αισθητότητας των δανείων της ελληνικής, Νίκη Αγγελακοπούλου, Ελισάβετ Μουμουλίδου, Δήμητρα Ριζούδη, Μαρία Τάπκου, Αναστασία Τελιανίδου
18:45-19:00 Το επίθημα -μα στη ΝΕ, Φανηδώρα Νάνου
19:00-19:15 Το επίθημα -ση στη ΝΕ, Κάρεν Χαναγκιάν
19:15-19:45 Ερωτήσεις-Συζήτηση
19:45-20:00 Δάνεια από τη γερμανική στην ελληνική, Εβελίνα Βαβάτση
20:00-20:15 Δάνεια από την ιταλική στην ελληνική, Βασιλική Γιαπαντζαλή
20:15-20:30 Greek Heritage Language Corpus: Ανάλυση των αποκλίσεων στον προφορικό λόγο ομιλητών της ελληνικής ως γλώσσας πολιτισμικής κληρονομιάς στην Αμερική, Γιώργος Καζάκος
20:30-20:45 Δάνεια από την ισπανική στην ελληνική, Αθανασία Γρόπαλη
20:45-21:15 Ερωτήσεις-Συζήτηση-Κλείσιμο του eColloquium